توضیح

خواص شیر شتر جهت درمان بیماران دیابتی

خواص شیر شتر جهت درمان بیماران دیابتی

بیشتر گزارشات نشان داده است که مقدار ویتامین C شیر شتر در حدود۳ برابر شیر گاو است و مقدار قابل ملاحظه ای از ویتامینهای گروه B و همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع و ترکیبات معدنی آن بیشتر از شیر گاو است .

انسولین هورمون پپتیدی است که از سلولهای بتا پانکراس ترشح می شود و نقش اصلی در بدن،تنظیم سطح گلوکز خون است . انسولین ترکیبی است که از دو زنجیره پپتیدی شامل ۵۱ اسید امینه تشکیل شده است که زنجیره A شامل ۲۱ اسید آمینه و زنجیره B دارای ۳۰ اسید امینه می باشد و این دو زنجیره توسط دوپل دی سولفیدی سیستئین هم ظرفیت به هم مرتبط می شوند.

شیر شتر شامل مقدار قابل توجهی انسولین است که این انسولین در محیط اسیدی معده تشکیل دلمه یا لخته نمی دهد و این خصوصیت از کاهش یافتن انسولین و ویژگی انسولینی آن ممانعت بعمل آورده و به انسولین اجازه عبور  سریع و بی هیچ تغییری در ساختار از غشای معده را می دهد و به راحتی از معده عبور و وارد روده برای جذب می شود که این ملاحظات در ۳۰-۳۵ درصد کاهش روزانه انسولین در بیماران دیابتی نوع I که مصرف کننده شیر شتر بوده اند، دیده شده است .

برای مطالعات بیشتر می توانید از لینک زیر مقاله تحقیقی انجام شده توسط دانشجویان صنایع غذایی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات  را دانلود نمایید .شیر شتر دارای انسولین انسانی

 

در تاريخ ۳۰/مهر/۱۳۹۲ دیدگاه‌ها خاموش برچسب ها :

نوشته شده توسط admin

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی علوم و صنایع غذایی

وبسایت

دیدگاه ها غیر فعال شده اند

حق نشر © انتشار نوشته هاي اين وبگاه در سايت ها و نشريات تنها با ذکر نام و درج لينک مجاز است. تماس با ما info@foodscience.ir
طراحي شده توسط ميلاد دهقان عضو گروه رویین